Wednesday, January 12, 2011

Kielletty kaupunki: yksityiskohtia / Forbidden City: details

Suojelevia katonvartijoita.



Above: protecting roof guardians.

*****

Yksityiskohta palovesiastiasta.




Above: detail from copper vat (fire-fighting equitpent).

*****

Suuri kivikaiverrus, 16,75 metriä pitkä, 3,07 metriä leveä, 1,7 metriä paksu, painoa yli 200 tonnia.




Large stone carving, 16,75 metres long, 3,07 metres wide, 1,7 metres thick, and weights more than 200 tons.





Puut, joissa on virheä laatta, ovat yli 100 vuotta vanhoja, puut punaisella laatalla yli 300 vuotta vanhoja.




Trees with green plate are over 100 years old, trees with red plates are more than 300 years old.

*****

Pihamajan sisäkatto.




Cottages inside roof. 

***

Mun suosikkini :-D



Above: my favourite :-D

6 kommenttia / comments:

KooTee said...

Sama täällä, suosikkeihin kuuluu!

KooTee said...

Kaiken kaikkiaan näyttää oevan kuvattavia yksityiskohtia vaikka kuinka paljon.

Kolmas ylhäältä on oivallinen kuvakulman takia.Syvyyttä riittää.
Olet malttanut pienentää aukkoa =DDD

Myös tuo pulukuva on kiva.

Mari said...

Nyt oli varaa pienentää aukkoa, kun ennen reissua siivosin kennoja monta tuntia :-D Suuri aukko on laiskan kennoputsarin tavaramerkki ;-)

krisuh said...

Kivaa tää kiinassa matkailu!
Käytätäkö sä aina manuaalia? Eihän silloin voi ottaa kuvia lennossa, eihän? Mun 'paras' säätö on asennossa P ;)

Mari said...

Minä en voi ottaa ikinä kuvia lennossa - ei sovi mun luonteelleni. Mulla on kamera aina "puoliautomaatilla", säädän itse aukon.

KooTee said...

Krisu, tuo Marin tapa on myös käytössä täällä. Siis aukko itse, ehdottomasti.=D