Wednesday, December 12, 2012

Näen vihreää, sinistä, punaista / I can see green, blue, red...

Pitkästyneenä kaivoin taas puhelimesta erilaisia kameraversioita esiin. Ja totesin taas kerran, että ei, tämä ei ole minun juttuni. Kertokaapa jokin käyttötarkoitus näille... Ainakaan luontokuvaan tämä efektimaailma ei minusta istu, ei sitten millään. Kyllä tuo normikännykameralla otettu kuva (alimmaisena) on minusta kuitenkin valokuva näiden karkkisotkujen keskellä.

Tuo isoimpana oleva on ainoa, jota kestän katsella ;)


I was bored and I took few "retro photos". Once again, this is not "my thing". Tell me any use of these pics ... At least, to nature photos this effect does not fit. Compared to these, standard mobile phone camera image (below) is "A PHOTO".

The biggest one is the only one that I can bear to watch
;) Fogive me my hard words...



10 kommenttia / comments:

Eko said...

Näin se menee - kuvia tulee ja niitä 'kruusataan' tuhansilla erilaisilla 'mausteilla'.
Olen itse syyllistynyt moiseen joka ei tosiaan sovi oikeastaan mihinkään 'kunnon-valokuvaan'.
Valokuva ei tosiaan tarvitse mitään mausteita.
Aikoinaan tämän näköiset kuvat joutuivat roskiin.
Tuo alin iso kuva on se oikea valokuva tunnelmineen.
Valitettavasti kamera jo tekee kuvaan omat siirtonsa jos niitä ei poisteta.
Valokuvan puolesta olen kymmeniä vuosia töitä tehnyt.
Nyky-muoti on nyt kuitenkin asia joka on kestettävä...!
Liputetaan 'oikean-valokuvan' puolesta....

Krisu said...

Kyllä minä -iPhone- ja Hipstamatic-friikki kun olen - kestän katsella näitä sun 'karkkejasikin'. Mutta jos nyt valitsee rumat ruskeat kehykset mv-kuvaan, niin eihän se kivalta näytä.
En tiedä mikä puhelo sulla on, mutta ei siinä taida kauheesti olla vaihtoehtoja. Kaikki vanha lomoilu ja vintage ja neliömuodot ovat kovasti huudossa. Miksi ei saisi olla? ja kuka määrittelee, mikä kuva sitten on oikea? Pikkasen avarakatseisuutta ja sallivuutta peliin, hei! Eikä niitä hyviä kännykkäkuviakaan saa aikaiseksi ilman harjoittelua :)

Krisu said...

Voihan se olla, että mun kaikki kuvat on susta ihan peestä, kun et sä enää Melukylässä käy...

Anonymous said...

Krisun kanssa aivan samaa mieltä.

Mari Hirsikallio said...

Kirjoitus ei ole mikään kannanotto, vaan osoitus kuvamakuni yksitoikkoisuudesta ja tosikkomaisuudesta.

Krisu: onkos sulla jokin seurantajärjestelmä siellä, jos tiedät käynkö siellä vai en? Käynti ja kommentointi on kaksi eri asiaa.

Vaihtoehtoja puhelimeen saisi, jos lataisi, mutta en ole niin näiden perään, että siihen alkaisin. OLen aiemminkin sanonut, kamera on kuvaamista varten ja puhelin puhumista (ja muuta netissä notkuilua) varten. Siis minulla näin on ja tulee olemaan.

KooTee said...

Me vanhat jäärät, kuten EKO ja minä ollaan samoilla linjoilla Marin kanssa. Mari on nuoresta iästään huolimatta samanlainen jäärä =DD
Ei kaikki muotiasioita tarvitse ihailla, mutta onneksi kaikilla on varaa valita mitä, millä ja millälailla kuvailee. Pääasia on, että kuvailee, ja katselee kuvia.
En ole tutustunut Lumiankaan vaihtoehtoihin, ei taida valmiina olla paljoakaan. Ainoa mitä olen käyttänyt on panoraamakuvat ja ne toimivat hyvin.

Sitten vielä näistä ko. kuvista. Kyllä nuo toonatut kuvat ovat aivan hirveitä, ei voi muut sanoa. Jotenkin kestän vinjetoidut versiot. Niin, ja tietty tuo neliö formaatti, sehän ollut suosikkini jo nuoruusvuosista lähtien. Kottaraispönttö kuvaamisesta lähtien.
Ehdottomasti alin on se OIKEA valokuva myös minun mielestäni.


Krisu said...

Itse asiassa nyt kun kysyit, niin on siellä wp:n puolella seurantaakin. En ole sitä juurikaan katsellut, mutta nyt näkyi, että viimeisen vuosineljänneksen aikana Kameraveneestä on käyty Melukylässä 13 kertaa, kun taas – vertailun vuoksi – Kooteen blogista 42 kertaa :D
Totta puhuakseni kommentointia lähinnä ajattelin tai tässä tapauksessa sen puutetta. Vaikket sä nyt ikinä kovin puhelias ole ollut, paitsi KooTeen kanssa ;)

KooTee said...

Heh heh! Johtuneeko siitä, että olen niin hurmaava tai sitten puhelias =DD

KooTee said...

Tuosta tilastosta sen verran. Siitä näkee vain kuinka usein sieltä on klikattu mihinkin, ei sitä kuka on klikkaillut??

Mari Hirsikallio said...

Se, että Kameraveneestä eon tultu, ei kerro, että paikalla olen ollut minä. Blogia voi seurata myös syötteiden kautta, kirjanmerkeistä, onhan noita vaihtoehtoja.

Vähän kun tökkäsee, saa kommentointia - kiitos teille kaikille tästä mielenkiintoisesta keskustelusta :)

Pysyn perinteisellä tiellä.